Textielonderneming in industriële fabrics

Doel:
Vernieuwen verkoop en marketingbeleid; inrichten en implementatie in de verkooporganisatie

Opdrachtomschrijving en resultaat:
De onderneming verloor marktaandeel en de oorzaken lagen deels in productie in lage lonenlanden maar ook in een te onzakelijke – op traditie gebaseerde – benadering van de klanten (confectionairs). Thijssen Consulting Team ontwikkelde een nieuw beleid gebaseerd op het systematisch analyseren van alle kennis en gevoelens van het zittende team (productie, R&D, Verkoop en Directie) en formuleerde een voorlopige strategie die vrijwel onmiddellijk met trainingsbegeleiding geïmplementeerd kon worden. Bij de operationalisering van dit nieuwe beleid werd deze strategie nader getoetst bij de klanten: het bleek dat de voorlopige beleidsnotitie op basis van het “afgeleid zelfbeeld” reeds grotendeels juist was en dat deze slechts op enkele punten nader moest worden gedefinieerd en uitgewerkt. Thijssen Consulting Team was daarna betrokken bij de implementatie en de opzet van een Markt Informatie Systeem en een adequate sales rapportage.

< Terug